-
Curba la stanga
Este amplasat la cel mult 200 m
de o curba la stanga. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa
in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele
(depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt
interzise.
-
Curba la dreapta
Este amplasate la cel mult 200 m
de o curba la dreapta. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa
in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele
(depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt
interzise.
-
Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la stanga
Indicatorul din imagine se
instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta
dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea
primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri
aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea
sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m.
Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca
vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea,
stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
-
Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la dreapta
Indicatorul din imagine se
instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta
dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea
primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri
aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea
sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m.
Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca
vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea,
stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
-
Curba deosebit de periculoasa
Acest indicator se monteaza in
curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul sagetilor indicand sensul
virajului. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curba,
toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi,
intoarcerea) fiind interzise.
-
Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase
Se instaleaza cate 5 astfel de
panouri in curbe cu raze mai mici de 100 m sau in curbe periculoase
precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate in zona
exterioara a curbelor, varful sagetilor indicand sensul virajului.
-
Coborare periculoasa
Indicatorul alaturat se
amplaseaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta
depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar nu
are voie sa stationeze pe toata lungimea pantei. Daca, in varful
pantei, vizibilitatea este redusa sub 50 m, toate manevrele sunt
interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite
trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, are prioritate cel care
urca fata de cel care coboara.
-
Urcare cu inclinare mare
Se instaleaza la 100-200 m de
inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto
nu este obligat sa reduca viteza, dar toate manevrele sunt interzise.
Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua
vehicule unul pe langa celalalt, avand prioritate cel care urca fata de
cel care coboara.
-
Drum ingustat pe ambele parti
Indicatoarele din imaginile
alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum
incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru.
La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa
reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si
intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de
indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest
caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
-
Drum ingustat pe partea dreapta
Indicatoarele din imaginile
alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum
incepe sa se ingusteze pe partea dreapta cu cel putin jumatate de metru.
La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa
reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si
intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de
indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest
caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
-
Drum ingustat pe partea stanga
Indicatoarele din imaginile
alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum
incepe sa se ingusteze pe partea stanga cu cel putin jumatate de metru.
La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa
reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si
intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de
indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest
caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
-
Acostament periculos
-
Drum aglomerat
La intalnirea acestui indicator,
conducatorul auto este obligat sa pastreza o distanta de siguranta fata
de vehiculul care se deplaseaza in fata sa. Se amplaseaza pe drumurile
publice pe care traficul este intens.
-
Tunel
Indicatorul din imagine se
gaseste la 50-200 m de intrarea in tunel. In tunel, conducatorul auto
este obligat se reduca viteza si toate manevrele (depasirea, oprirea,
stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
-
Pod mobil
Se amplaseaza la 100-200 m de
podul mobil. Daca podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod,
conducatorul auto este obligat se reduca viteza si sunt interzise toate
manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea).
-
Iesire spre un chei sau mal abrupt
Se amplaseaza la 100-200 m de
chei sau mal abrupt pentru a atentiona conducatorul auto ca, pe directia
inainte, drumul se termina deasupra cheiului sau malului abrupt.
-
Drum cu denivelari
Acest panou se amplaseaza la
50-200 m de locul periculos. Daca lungimea sectorului de drum depaseste
0,3 km, indicatorul este insotit de un panou aditional pe care este
specificata lungimea sectorului de drum cu denivelari. La intalnirea
acestui indicator conducatorii auto sunt obligati sa reduca viteza.
-
Denivelare pentru limitarea vitezei
-
Drum lunecos
Se afla montat la 100-200 m de
sectorul periculos. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, sa
circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile
autovehiculului, si sa evite folosirea franelor.
-
Improscare cu pietris
Se amplaseaza la 100-200 m de
sectorul de drum periculos. Poate fi insotit de indicatorul Interzis
autovehiculelor de a circula fara a mentine intre ele un interval de cel
putin ? m, deoarece exista riscul ca pietrisul de pe partea carosabila
sa fie aruncata de rotile vehiculului catre ceilalti participanti la
trafic. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat
sa reduca viteza si sa pastreze o distanta fata de vehiculul care
circula in fata sa
-
Caderi de pietre
Este instalat la 100-200 m de
locul periculos. Poate fi insotit de un panou aditional pe care este
inscriptionata lungimea sectorului de drum periculos, daca acesta
depaseste 300 m. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa
circule cu atentie sporita.
-
Presemnalizare trecere pietoni
Se instaleaza la 50-200 m de o
trecere de pietoni, pe drumurile intens circulate, pe sectoarele de drum
unde vizibilitatea este redusa sau in afara localitatilor. Conducatorul
auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie sporita.
Acest indicator nu se instaleaza cand locul amplasarii sale coincide cu
locul amplasarii indicatorului Copii.
-
Copii
Conducatorii auto intalnesc acest
indicator pe sectoarele de drum frecvent circulate de copii (aflate in
imediata apropiere a gradinitelor, scolilor si a locurilor de joaca).
Conducatorul este obligat sa reduca viteza sub 30 km/h in intervalul
7-22 si sa circule cu atentie sporita.
-
Biciclisti
Se amplaseaza la 100-200 m de
locul in care drumul public se intersecteaza cu o pista pentru
biciclisti. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este
obligat sa reduca viteza.
-
Animale
Acest indicator se monteaza la
100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele
sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui
indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule
cu atentie sporita.
-
Animale
Acest indicator se monteaza la
100-200 m de sectorul de drum periculos, unde exista riscul ca animalele
sa traverseze sau sa circule pe drumul public. La intalnirea acestui
indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule
cu atentie sporita.
-
Lucrari
Indicatorul triunghiular din
imagine se instaleaza la 20-200 m de sectorul de drum pe care se executa
lucrari. Fondul de culoare galbena semnifica caracterul temporar al
lucrarii. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este
obligat sa reduca viteza.
-
Semafoare
Indicatorul se instaleaza la
30-200 m de locul in care se afla semaforul, daca se considera ca
prezenta semaforului ar putea surprinde conducatorii auto.
-
Aeroport
Se amplaseaza pe drumurile
publice ce trec pe sub culoarele aeriene din apropierea aeroporturilor,
pentru a atentiona conducatorul auto de zgomotul puternic sau de
zborurile la joasa inaltime a avioanelor.
-
Vant lateral
Acest indicator este amplaseaza
in locurile unde exista frecvent curenti puternici de aer care pot
afecta circulatia rutiera. Conducatorii auto trebuie sa fie atenti la
trecerea pe langa un autovehicul cu gabarit mare deoarece se poate forma
fenomenul de absorbtie.
-
Circulatie in ambele sensuri
Indicatorul din imagine este
intalnit la iesirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a
atentiona conducatorul auto ca pe sectorul de drum urmator se va circula
in ambele sensuri.
-
Alte pericole
Se amplaseaza cu 50-200 m
inaintea locului periculos, in orice situatie periculoasa care nu este
prevazuta cu un indicator de avertizare specific. La intalnirea acestui
indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule
cu atentie sporita.
-
Accident
-
Intersectie de drumuri
Este amplasat numai in afara localitatilor, la 50-200 m inaintea unei intersectii nedirijate de drumuri din aceeasi categorie.
-
Intersectie cu un drum fara prioritate
Se instaleaza in afara
localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia
cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui
care intalneste acest indicator.
-
Intersectie cu un drum fara prioritate
Se instaleaza in afara
localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia
cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui
care intalneste acest indicator.
-
Intersectie cu un drum fara prioritate
Se instaleaza in afara
localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia
cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui
care intalneste acest indicator.
-
Intersectie cu drumuri fara prioritate, decalate
Se instaleaza in afara
localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia
cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui
care intalneste acest indicator.
-
Intersectie cu drumuri fara prioritate, decalate
Se instaleaza in afara
localitatilor, pe drumurile cu prioritate, la 100-200 m de intersectia
cu un drum fara prioritate si are rolul de a confirma prioritatea celui
care intalneste acest indicator.
-
Presemnalizare intersectie cu sens giratoriu
Se amplaseaza cu 50-200 m
inaintea intersectiilor cu sens giratoriu. La intalnirea acestui
indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.
-
Trecere la nivel cu o cale ferata cu bariere sau semibariere
Se amplaseaza la 50 m (in oras)/
150 m (in afara localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale
ferata cu bariere sau semibariere. Conducatorul auto este obligat sa
reduca viteza la intalnirea acestui indicator. In oras, amplasarea
indicatorului se va face pe acelasi stalp cu panoul suplimentar cu o
dunga rosie oblica, iar in afara orasului pe panoul suplimentar cu trei
dungi rosii oblice.
-
Trecere la nivel cu o cale ferata fara bariere
Indicatorul din imaginea
alaturata se amplaseaza la 50 m (in oras) / 150 m (in afara
localitatilor) inainte de trecerea la nivel cu o cale ferata fara
bariere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este
obligat sa opreasca, inainte de a traversa calea ferata, pentru a se
asigura.
-
Trecere la nivel cu linii de tramvai
Se amplaseaza cu 50-200 m
inaintea intersectiilor in care tramvaiele urmeaza sa vireze la dreapta
ori la stanga. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este
obligat sa reduca viteza si sa acorde prioritate tramvaiului.
-
Masini si utilaje agricole
Este amplasat pentru a atentiona
conducatorul de vehicul care il intalneste, ca drumul poate fi traversat
de masini si utilaje agricole. La intalnirea acestui indicator,
conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa circule cu atentie
sporita.
-
Presemnalizarea unei amenajari rutiere care ofera si posibilitatea intoarcerii vehiculelor
Se amplaseaza pe drumurile
publice ce ofera posibilitatea conducatorilor auto de a executa manevra
de intoarcere. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este
obligat sa reduca viteza.
-
Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin stanga
Indicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea stanga.
-
Baliza directionala care indica ocolirea obstacolului prin dreapta
Indicatorul alaturat avertiza conducatorul de vehicul ca obstacolul intalnit se va ocoli pe partea dreapta.
-
Baliza bidirectionala
Avertizeaza conducatorul de
vehicul ca va intalni obstacole pe drumul public, atat pe partea drapta,
cat si pe partea stanga, iar circulatia se va face prin mijloc.
-
Panouri suplimentare pentru trecerea la nivel cu o cale ferata
Este montat inaintea trecerii la
nivel cu calea ferata. Primul panou (cel cu trei dungi) se monteaza la
150 m de calea ferata, al doilea (cel cu doua benzi) - la 100 m, iar
ultimul (cel cu o singura banda) - la 50 m de calea ferata. La
intalnirea indicatorului cu trei benzi, conducatorul auto este obligat
sa reduca viteza. La intalnirea ultimului indicator, cel cu o singura
banda, conducatorul auto nu mai are voie sa execute nicio manevra
(depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea). In oras,
din cauza conditiilor de trafic, nu se instaleaza decat cel de-al
treilea panou.
-
Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrazi
Panourile din imagine se monteaza
la 300 m (primul panou), 200 m (al doilea panou) si la 100 m (al
treilea panou) de urmatoare bifurcatie de pe o autostrada.
-
Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere
Amplasate la 6-10 m de trecerea
la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga
conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar
fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie
niciun tren.
-
Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere
Amplasate la 6-10 m de trecerea
la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga
conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar
fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie
niciun tren.
-
Trecere la nivel cu o cale ferata simpla fara bariere
Amplasate la 6-10 m de trecerea
la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere indicatoarele obliga
conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar
fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie
niciun tren.
-
Trecere la nivel cu o cale ferata dubla fara bariere
Amplasate la 6-10 m de trecerea
la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere indicatoarele obliga
conducatorul de vehicul sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, dar
fara a depasi acest indicator, pentru a se asigura ca nu se apropie
niciun tren.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu