duminică, 10 aprilie 2011

Dictionar auto - F

FADING
FADING Actiunea franei slabeste la o solicitare de durata sau ridicata.
FARURI BI-XENON
FARURI BI-XENON Faruri care utilizeaza sistemul Xenon si pentru faza lunga si pentru cea scurta. Diferenta este data de trecerea continua si rapida (12 milisecunde) de la o faza la alta. Schimbarea de faza se realizeaza printr-o diafragma comandata electromagnetic.
FARURI CU HALOGEN
FARURI CU HALOGEN Becuri umplute cu gaz, de obicei iod, gaz care reduce evaporarea treptata a filamentului wolfram, rezultand o mai mare durata de folosire. Iluminarea acestor becuri este mai puternica decat a celor incandescente standard
FARURI DE CEATA
FARURI DE CEATA Faruri auxiliare montate mai jos decat farurile standard pentru a reduce reflectarea luminii pe timp de ceata. Acest tip de faruri au un fascicul mai larg decat cele standard.
FAZA SCURTA
FAZA SCURTA Numita si lumina de drum, faza scurta este asimetrica deoarece ea lumineaza mai mult partea dreapta a drumului decat pe cea stanga.
FIBRA DE CARBON
FIBRA DE CARBON Fasii de carbon pur fixate de rasini plastice prin incalzire, vacuum sau presiune. Corpul rezultat este foarte rezistent la tensiune, usor si flexibil dar foarte scump.
FIBRA DE STICLA
FIBRA DE STICLA Fibre mici de sticla incastrate in plastic. Acest material compozit rezistent si durabil este folosit la caroseria masinilor de curse, a masinilor sport si chiar a celor de pasageri.
FIS - Display-ul de informatie al soferului
FIS - Display-ul de informatie al soferului Computerul de bord, care afiseaza distanta parcursa, viteza medie de la pornire, consumul total si momentan, temperatura din interior sau exterior.
FLUXUL DE LUMINA
FLUXUL DE LUMINA Reprezinta fluxul luminos al unei surse de lumina. Se masoara in lumen. Un halogen H4 emite 850 de lumen iar lumina de xenon atinge 2500 de lumen.
FRANA CU DISCURI
FRANA CU DISCURI Sistem de franare alcatuit din doua placute rezistente la frecare care actioneaza strangand de o parte si de alta un disc de otel pe care este fixata roata. SE foloseste mai des decat cea cu tambur pentru ca este mai rezistenta la temperaturi ridicate (pana la 500 de grade Celsius) sau la conditii de umezeala. Datorita temperaturilor ridicate discurile de frana pot fi ventilate pe interior, caldura degajata in procesul de franare fiind degajata. Creste astfel performanta franarii.
FRANA CU TAMBUR
FRANA CU TAMBUR Tip de frana compusa dintr-un tambur rotitor inchis si placute fixe (sabotii). La apasarea pedalei de frana sabotii intra in contact fortat cu peretele tamburului si incetinesc miscarea rotii. Acest tip de frana este folosit cu precadere la rotile din spate. Eficienta acestor frane este scazuta doarece se incalzesc foarte usor.
FRANARE ASIMETRICA
FRANARE ASIMETRICA Forta de franare este distribuita pe fata sau pe spate. Franarea asimetrica va trebui sa ajusteze tractiunea masinii la fiecare capat in timpul apasarii franei, pentru o distanta cat mai mica de oprire.
FRANARE DE URGENTA
FRANARE DE URGENTA Sistem de franare independent de sitemul hidraulic principal. Franarea de urgenta poate fi folosita pentru a incetini sau opri masina, daca franele primare cedeaza, sau pentru a mentine masina stationata atunci cand pedala de frana nu este calcata.
FUNCTIA MEMORY
FUNCTIA MEMORY Se intalneste la scaunul soferului si are functia de a memora pozitiile individuale ale scaunului si chiar a oglinzii. Pot fi memorate trei pozitii ale persoanelor. La schimbarea soferului, scaunul si oglinda pot fi aduse in pozitia memorata.

Niciun comentariu: