PARBRIZ LAMINAT Tip de parbriz alcatuit dintr-un strat de plastic cauciucat presat intre doua foi de sticla. Atunci cand este lovit parbrizul se indoaie iar sticla nu se fisureaza.
PES (Poly Elipsoid System) Sistem care proiecteaza lumina farurilor printr-un reflector eliptic. Rezultatul este o iluminare foarte buna si proiectarea la inaltime mica a razei de lumina.
PIATA GRI Este reprezentata de intermediari neautorizati de producator si care nu sunt nici furnizori oficiali. Pe piata gri se vand produse identice cu cele cumparate prin canale oficiale. Diferenta este ca responsabilitatea pentru service si reparatii nu ii mai revine producatorului.
PINION Roata dintata care intra in componenta unui angrenaj si pune in miscare o alta rotita mai mare sau o cremaliera. Reduce viteza sau mareste puterea.
PISTON Situat in cilindrul motorului are o forma cilindrica si partial goala pe dinauntru. Este fixat cu ajutorul bielei de vibrochen pentru a asigura etanseitate in interiorul cilindrului.
PLATFORMA Reprezinta structura de baza a unui vehicul care sustine incarcatura si ii determina dimensiunea. Aceasta structura sustine transmisia si face legatura intre suspensiile de baza.
PLENUM Distribuie in mod egal incarcatura de admisie si imbunatateste ventilarea motorului. Este amplasata intre clapa de inchidere si canalele conductei de admisiune.
PNEU CU INSERTIE TEXTILA IN STEA Snururi textile inserate in forma de stea care pornesc de la butucul rotii si se infasoara in jurul pneului. Rigiditatea este asigurata de brauri circulare din material textil sau din otel. Aderenta sporita rezulta astfel din flexibilitatea peretelui exterior si rigiditatea celui interior.
PNEURI TIP M-S Pneuri speciale cu mult superioare celor pentru toate anotimpurile datorita aderentei sporite pe care o au. Indicativul M vine de la "mud" si se refera la cauciucurile speciale pentru noroi. Cele cu indicativul S (snow) sunt special pentru zapada. Dezavantajul acestor cauciucuri este ca se uzeaza foarte repede si sunt foarte zgomotoase.
POMPA DE APA Pompa care asigura circulatia agentului de racire in interiorul blocului motor. Aceasta este actionata de vilbrochen.
POMPA-DUZA Se intalneste la motorul Diesel si denumeste conexiunea dintre pompa de injectie si duza intr-o singura grupa constructiva. Este situata in acelasi loc unde se afla inainte duza de injectie. Presiunea este obtinuta de la arborele cu came. In prezent pompa-duza obtine cea mai inalta presiune de injectie.
PRAGUL PENTRU AER Spoiler montat sub bara de protectie a carui forma specifica reduce circulatia aerului sub masina. Acest prag poate avea mai multe roluri: sa mareasca volumul de aer primit de radiator, sa reduca rezistenta aerului si sa reduca portanta.
PRESIUNEA DE ADMISIE Reprezinta presiunea atmosferica generata in conducta de admisiune de catre un compresor de supraalimentare.
PRESIUNEA DE SUPRAALIMENTARE Suprapresiunea cu care un turboalimentator introduce aer in camerele de ardere. O presiune mai mare introduce mai mult oxigen in cilindru si prin urmare o cantitate mai mare de combustibil este injectata. In urma acestui proces creste si randamentul. La motoarele pe benzina creste riscul de a se produce batai.
PROFILUL CAMEI Reprezinta forma unui dinte intalnit la arborele cu came. Acest profil influenteaza durata de deschidere a valvei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu