RACIREA AERULUI DE SUPRAALIMENTARE Se obtine o crestere a randamentului prin racirea aerului incalzit datorita presiunii de supraalimentare. Ajuta la cresterea continutului de oxigen.
RACITOR INTERMEDIAR Ajuta la racirea fluxului de aer incalzit ce intra la motor. Aerul mai rece are o densitate mai mare, furnizeaza mai multa putere si reduce detonatia.
RAMA MASINII Componenta cea mai importanta din caroseria unei masini care poarta inscriptionata seria si numarul unic de identificare. Ea fixeaza structura masinii si sustine mare parte din piesele mecanice.
RAPORTUL PNEURILOR Raportul dintre latimea anvelopei si flancul acesteia. Un raport mai mic (de exemplu 40) asigura o manevrabilitate superioara in orice conditii de drum. Exemplu: o anvelopa tip 205/50-15 va avea un flanc cu o inaltime de 0.50x205x102.5mm.
RAPORTUL TRANSMISIEI CUTIEI DE VITEZA DIFERENTIALA Reprezinta distributia puterii motorului la roti cu ajutorul cutiei de viteze diferentiale. Raporturile transmisiei variaza intre valorile 2.71 si 4.31. Cu cat este mai mare acest raport cu atat va fi mai rapida acceleratia.
RDS (Radio Data System) Transmiterea digitala a datelor emise de un post de radio; numele postului, ora.
RECIRCULAREA GAZELOR DE ESAPAMENT Prin conducta de admisiune gazele de esapament sunt recirculate pentru a se reduce oxizii de nitrogen. Aceste gaze reduc nivelul temperaturii atins in timpul combustiei absorbind caldura degajata.
RESPIRATIA MOTORULUI Termen folosit pentru a descrie abilitatea motorului de a-si umple cilindrii cu amestecul aer-combustibil si de a elimina gazele arse. Putere unui motor este mai mare cu cat arde un amestec aer-combustibil mai mare.
REZISTENTA AERULUI Reprezinta rezistenta produsa de un obiect in miscare in timp ce aerul se deplaseaza in calea sa. Rezistenta aerului creste proportional cu suprafata frontala a obiectului si cu coeficientul de rezistenta al obiectului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu